Hogyan lazítsuk el testünket?

579
HOZZÁSZÓLÁS:

Testünket a következő módszerrel lazíthatjuk el tökéletesen.ellazulás

Hogyan lazítsuk el magunkat?

Lazítsunk meg minden szorosabb ruhadarabot, vegyük le a cipőt és feküdjünk le az ágyra vagy kanapéra. Ha könnyű székben ülve lazítunk, helyezzük el kényelmesen kinyújtva a lábainkat. Mindkét esetben tartsuk a karjainkat az oldalunk mellett, tenyérrel befelé, a lábainkat pedig ne tegyük egymáson keresztbe.

Hacsak nem találjuk lehangolónak, könnyedén hunyjuk le a szemünket. Ha ez bármilyen szorongást okozna, próbáljunk ki olyan testhelyzetet, amiben semleges hátteret látunk, például egy sima falfelületet vagy mennyezetet. Ne akarjunk semmilyen zavaró látványra fókuszálni.

Töltsünk egypár percet azzal, hogy általánosan elernyedünk. Lélegezzünk könnyedén és egyenletesen. Amint kezdünk ellazulni, valószínűleg egy csomó gondolat kezd kavarogni a fejünkben. Próbáljuk meg csupán kívülállóként figyelni ezeket, de ne akarjuk egyiket se elhessegetni, mert az csak növeli a belső izgalmi állapotot.

A kezünkkel kezdjük az ellazítást, és lassan haladjunk a vállak és a nyak felé. Gondoljunk sorjában az egyes testrészeinkre. Először a kezünkre és a csuklónkra összpontosítsuk a figyelmünket. Figyeljünk meg, ha van bennük még bármilyen feszültség, és az mikor enyhül. Koncentráljunk ezeknek az izmoknak az elernyedésére, és hagyjuk azt egyre tökéletesebben szétterjedni.

Csináljuk ugyanezt a karok és a vállak, majd a nyak izmaival. Töltsünk el körülbelül egy-egy percet azzal, hogy figyelmünket sorjában mindegyik ilyen izomcsoportra összpontosítjuk. Vegyünk észre bármilyen feszültséget és hagyjuk azt feloldódni. Egész idő alatt igyekezzünk könnyedén és szabályosan lélegezni.

Ezután gondoljunk az arc izmaira. Ezek a homlok, a szemöldök és szemhéjak, valamint az ajak, az állkapocs, a nyelv és a gégefő izmai. Hagyjuk ezeket olyan mélyen ellazulni, amennyire csak lehetséges. Csukjuk le könnyedén a szemhéjunkat, miközben szemünkkel egyenesen előre nézünk. Vagy ha ezt bonyolultnak találjuk, fókuszáljuk a szemünket a legsemlegesebb háttérre, amit csak találunk. Fogaink éppen csak ne érjenek össze, szájunkat hagyjuk kissé kinyílni.

Most pedig haladjunk lefelé a testünkön. Figyeljünk meg bármilyen feszültséget a mellkasban. Ha már eddig is könnyedén és szabályosan lélegeztünk, a bordázat izmainak és a rekeszizomnak mélyen ellazult állapotban kell lenniük. Ezután gondoljunk bármilyen feszültségre a gyomrunk körül, és hagyjuk feloldódni. Hagyjuk, hogy az ernyedtség szétterjedjen a hasfal izomzatában.

Lazítsuk el a tompor és a combok izomzatát. Végül irányítsuk figyelmünket a lábikrák és a bokák izmaira és hagyjuk azokat is ellazulni. Szenteljünk legalább hatvan másodpercet a fent említett izomcsoportokra.

Bonyolultnak találhatjuk, hogy kismértékű feszültségeket észrevegyünk ezekben az izmokban. Ez aligha meglepő, hiszen a testünk ügy nőtt fel, hogy egészen kiterjedt feszültségeket hagyott figyelmen kívül. De némi gyakorlás után azt találjuk, hogy egyre könnyebben megy észrevenni az izomcsoportokban fennálló feszültségeket és azokat feloldani.

Amikor sikerült egész testünket olyan mélyen ellazítani, amennyire csak lehet, töltsünk el így öt percet, élvezve a feszültségmentesség érzését. Ebben az állapotban enyhén hűvösnek érezhetjük magunkat, de ne aggódjunk emiatt. Ez jó jele annak, hogy teljesen mélyen ellazultunk. Egész idő alatt az orrunkon keresztül szívjuk be és engedjük ki a levegőt, könnyedén és szabályosan lélegezve. Hasznosnak találhatjuk, ha a figyelmünket a „lazíts” szóra irányítjuk. Ahányszor csak kiengedjük a levegőt, suttogjuk magunk elé, hogy „lazíts… lazíts… lazíts…” Ez segít, hogy feszültségmentes állapotban maradjunk.

Néhány nap múlva az ötpercnyi feszültségmentes pihenés közben idézzünk magunk elé valamilyen kellemes képet. Választhatunk egy szép tájat, amire szívesen emlékszünk vissza mint különösen békés és nyugodt képre; esetleg elképzelhetjük, amint a napsütötte fövenyen heverünk, a hullámok halk sustorgását hallgatva. Természetesen, nem okvetlenül kell szabad ég alatti képet elképzelnünk. Ha úgy találjuk, hogy az ilyen kép valami módon feszültséget ébreszt bennünk, váltsunk át más jelenetre.

Képzeljük el, hogy egy kényelmes karosszékben ülünk a kandalló tüze előtt, kellemes emlékeket felidéző halk zenét hallgatva. Van, aki úgy találja, hogy nehéz valamilyen élőképet elővarázsolnia, de könnyen elképzelhetünk például lassan változó halvány pasztellszínek sorozatát, esetleg halk, nyugtató zenével párosítva. Akármire is esik a választásunk, igyekezzünk minél élethűbben felidézni, hogy távol tartsa a szorongást kiváltó gondolatokat. Az elővarázsolt képet vagy jelenetet ne kívülállóként szemléljük, hanem próbáljuk meg magunkat is benne lévőnek elképzelni. Próbáljuk meg felidézni a napsugár vagy a tűz melegét és a békés, nyugodt környezet illatait és hangjait is.

Ahogy a fizikai ellazulásnak, úgy ennek a képzeletbeli felidézésnek a képessége sem fog azonnal kialakulni. Gyakoroljuk olyan gyakran, ahogy csak lehetséges, és próbáljuk meg szakaszról szakaszra felépíteni a képet. Eleinte csak másodpercekre fog előtűnni a helyszín képe, amit a kalandozó gondolat gyorsan széttördel. Ne aggódjunk. Ez tökéletesen normális. Az összes nemkívánatos gondolat is ott fog kavarogni a fejünkben, miközben megkíséreljük elernyedt és rendszertelen módon visszaidézni a kívánt környezetet.

Az ellazítás befejeztével lassan keljünk fel, ilyenkor egy kicsit kótyagosnak érezhetjük magunkat. Térjünk vissza szokásos tevékenységünkhöz a lehető legnyugodtabb és lazább módon. Próbáljuk eközben minél tovább megtartani az ellazítási tréning során kialakult kellemes érzéseket.

579
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]